Monday 28 February 2011

Homemade Garlic Bread

Ececece...nama mcm buat garlic bread dari part menguli tepung je. Oh tidak. Tak kuasa mak!

Aku suka makan garlic bread atas roti biasa. Kat sini klu nak beli garlic bread, selalunya yang jenis bagguette tu. Sedap memang sedap. Tapi lepas makan mesti mcm sakit gusi. Ada jugak garlic bread yang guna roti naan. Sedap gak. Tapi kalau nak makan sorang, juling jugak bijik mata aku ni nak mengabiskannya.

So, aku buat garlic bread sendiri. Skip part buat roti, hanya buat garlic spread. *Mungkin patut tuka tajuk entry kpd - Homemade Garlic Spread for Bread*. Tapi xpelah, biar nampak lebih hebat dgn tajuk sediada.

Bahan-bahan:
  • Roti kesukaan anda - aku pakai roti keping tu jer
  • Beberapa sudu marjerin / butter
  • Sedikit serbuk garlic / garlic fresh yang ditumbuk lumat
  • Sedikit dried parsley (takde pun xpe)

Cara-cara:
  1. Cairkan marjerin dalam microwave
  2. Campurkan garlic dan parsley
  3. Sapukan atas roti pilihan
  4. Bakar dalam oven pada suhu 180 darjah celcius selama 10

p/s: klu xde microwave, cairkan je atas dapur
p/s2: klu ada toaster, bakar guna toaster pun ok gak

1 comment:

  1. garlic bread saya,
    tumbuk bwg putih dalam lesung,
    masukkn butter or magerine dlm lesung,
    gaul kan semua,
    sapu atas roti,
    masak atas non-stick pan,
    SIAP.. hehe

    ReplyDelete