Sunday 27 March 2011

Crumpet Mini Pizza




Aku ni seorang yg senang bosan ngan makanan. Nak2 kalau bukan makanan fevret. Tak boleh mkn benda yang sama hari2. Mengada2 kan? Huhuhu.

Jadi, utk memvariasikan pengambilan mknn harian, aku telah membeli crumpet. Apa tu crumpet? Nak tau apa tu Crumpet sila click sini. Nak buat sendiri, ni resepinyer. Rasanya mcm cucur tepung tu gak...cume bentuk je lain.

Selalunya crumpet ni orang makan ngan butter, honey, golden syrup atau mermite. Tapi sebab aku nak wat crumpet ni sebagai makanan pagi dan tengahari (mls punya pasal)...aku telah mempizakan dia.

Bahan-bahan:
  • Crumpet secukupnya
  • Sedikit tomato puree / pizza topping sauce
  • Sosej
  • Sedikit grated cheese
  • button mushroom / capsicum / nenas (apa2 je la ikut suka)

Cara-cara:
  1. Panaskan oven pada suhu 180 darjah
  2. Sapukan crumpet dgn tomato puree
  3. taburkan sedikit cheese
  4. susun sosej yg telah dipotong menyerong dan bahan2 lain
  5. taburkan cheese lagi dan bakar selama 10 mnt lebih kurang

Aku makan 1 je dah kenyang....huhuhu....
bakar atas jaringan besi, baru dia garing...klu x bawah dia mcm basah2 gitu
xde crumpet, roti keping tu pun boleh....

No comments:

Post a Comment